Pincha y entra. ¡Hay que frenarlo!

lunes, 18 de julio de 2011

Los cibiellazos de Xenobia/Los hebillazos de Zenobia.



Pues por hache o por be perdí mi anterior blog, sumisoperro.blogspot.com, y no tuve la prudencia de guardar los artículos colgados. Sólo uno pude salbar, un artículo de Xabiero Cayarga en Les Noticies sobre Venus im Pelz. Aquí lo cuelgo (el original en asturiano y una traducción al castellano) antes de ir, poco a poco, retomando el blog. Espero que, éste, no desaparezca también en la nebulosa de internet.

Los cibiellazos de Xenobia.


Das Vermächtnis Kains ye un proyectu qu’ha aparecer en seis partes, conteniendo caúna noveles dedicaes a los temes: Amor, propiedá, Estáu, guerra, trabayu y muerte. Sacher-Masoch ye namás a completar les dos primeres partes. Nel volume dedicáu al amor apaez, ente otres coses, la novela Venus im Pelz, qu’en vida del autor nun se publica como obra aparte. Nella traza les vicisitúes de los sos propios amoríos, relaciones de sometimientu a los petites d’una dama dominadora. Yá de neñu embaecía ante les imáxenes violentes y les histories de mártires, viéndose en suaños felizmente atáu en manes d’una muyer castigadora. Delles anécdotes con una familiar, la condesa Xenobia, reflexen esti enclín: ayúdala a vistise con pieles, enclícase a besa-y los pies desnudos y recibe una patada. La humillación y el castigu esconsóñen-y un placer mórbidu. N’otra ocasión ye testigu involuntariu de la infidelidá d’esta muyer con un amante. Descúbrelos el maríu. Ella reacciona golpiándolu y azotándolu con una cibiella mientres elli, de rodielles, y-pide perdón y l’amante aprovecha pa fuxir. La brutalidá d’una fermosa dama, envuelta en pieles, que soxulga y tría la cerviz del home conviértese n’obsesión y leit-motiv de la so obra. Sacher-Masoch afaya nel tactu de les pieles l’estímulu que Schiller topaba nel tastu de les mazanes podres. Pero ye na vida onde busca lo que-y fierve nel maxín: enriédase a traviés d’unes cartes con una xoven, Angelica Aurora Rümelin, que se dirixe a elli adoptando’l nome de la heroína de la so obra Venus im Pelz, Wanda Dunajew, cola que va casar y tener trés fiyos.  Sacher-Masoch busca nella la encarnación atávica del deséu, y suplíca-y que lu azote, pues namás la puesta en práctica de la so obsesión ―confiesa― ye a llibralu de la mesma.

Xabiero Cayarga, Les Noticies, 11 d'abril de 2010.


************

  • Los hebillazos de Zenobia.


Das Vermächtnis Kains es un proyecto que aparecería en seis partes, conteniendo cada una novelas dedicadas a los temas: Amor, propiedad, Estado, guerra, trabajo y muerte. Sacher-Masoch es nada más capaz de completar las dos primeras partes. En el volumen dedicado al amor aparece, entre otras cosas, la novela Venus im Pelz, que en la vida del autor no se publica como obra aparte. En ella traza las vicisitudes de sus propios amoríos, relaciones de sometimiento a los petites de una dama dominadora. Ya desde niño se abstraía ante las imágenes de una mujer castigadora. Algunas anécdotas con una familiar, la condesa Zenobia, reflejan esta inclinación: la ayuda a vestirse con pieles, se acuclilla a besarle los pies desnudos y recibe una patada. La humillación y el castigo le despiertan un placer mórbido. En otra ocasión es testigo involuntario de la infidelidad de esta mujer con un amante. Los descubre el marido. Ella reacciona golpeándolo y azotándolo con una hebilla mientras él, de rodillas, le pide perdón y el amante aprovecha para huir. La brutalidad de una hermosa dama, envuelta en pieles, que sojuzga y golpea la cerviz del hombre se convierte en obsesión y leit-motiv de su obra. Sacher-Masoch encuentra en el tacto de las pieles el estímulo que Schiller encontraba en el tasto de las manzanas podres. Pero es en la vida donde busca lo que le cuece en la imaginación: se enreda a través de unas cartas con una joven, Angelica Aurora Rümelin, que se dirige a él adoptando el nombre de la heroína de su obra Venus im Pelz, Wanda Dunajew, con la que se casará y tendrá tres hijos. Sacher-Masoch busca en ella la encarnación atávica del deseo, y le suplica que le azote, pues nada más la puesta en práctica de su obsesión ―confiesa― puede librarlo de la misma.

Xabiero Cayarga, Les Noticies, 11 de abril de 2010.